10 najciekawszych polskich samochodów




FSO_Warszawa_210_-_Muzeum_w_Chlewiskach
Fot.: Jakub „Flyz1” Maciejewski
FSO Warszawa 210
Produkowana od 1951 roku do wczesnych lat 70-tych Warszawa jest uważana za jedną z najlepszych polskich konstrukcji. Lecz w latach 60-tych model już się poważnie starzał i trzeba go było czymś powoli zastępować. Odpowiedzią FSO był ten elegancki model Warszawa 210. Niestety, nie wyszedł poza fazę prototypu, gdyż polskie władze podpisały umowę licencyjną z Fiatem na produkcję auta klasy średniej. Efektem tego był Polski Fiat 125p. Szkoda, bo Warszawa 210 dużo lepiej wyglądała. I pewnie lepiej by jeździła.

1024px-FSO_Warszawa_204_P_at_Muzeum_Inżynierii_Miejskiej_in_Kraków
Fot.:Dawid783
Warszawa Pickup
Ponoć ta wersja Warszawy powstała z myślą o polskiej reprezentacji kolarzy, która nie miała czym przewozić zapasowych rowerów. Wersja weszła do sprzedaży w 1955 r. Produkowano kilkaset egzemplarzy modelu rocznie.

Polonez_coupe
Fot.: Goldrs/Wikimedia Commons
Polonez Coupe
Zaprojektowany we Włoszech Polonez Coupe był produkowany w niewielkich seriach na początku lat 80-tych. Jeśli chodzi o stylistykę, ta wersja Poloneza z pewnością przyciągała wzrok. Szkoda tylko, że pod maską wszystko było dokładnie takie same, jak w standardowej wersji..

CWS_T-1_torpedo_(replika)_w_Gdańsku
Fot.: Artur Andrzej/Wikimedia Commons
CWS T-1
Auto opracowane przez polskich inżynierów, weszło do sprzedaży w 1927 roku. Wyprodukowano jednak zaledwie 800 sztuk. Model niestety nie poradził sobie z zagraniczną konkurencją (jak Chevrolet, Fiat czy Renault), która oferowała auta o podobnych parametrach, ale w niższych cenach.



SWP2014-0042
Fot.: Mateusz Włodarczyk/wlodarczykfoto.pl
Polski Fiat 508 Łazik
Zaprojektowany dla polskiego wojska Łazik był wersją cywilnego Fiata 508. Wszystkie militarne przeróbki to jednak dzieło polskich inżynierów. Powstało łącznie ok. 1500 Łazików, a polska armia używała go podczas walk we wrześniu 1939 r.




Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. rychu napisał(a):

    Zawsze jakies chamy czerwone staly na przeszkodzie w rozwoju Polski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *